Tänään tuntuu jo vähän paremmalta, kuin eilen ja paljon paremmalta, kuin toissapäivänä. Ehkäpä tämäkin kipu loppuu aikanaan. Menin ihan sekaisin ystäväni vauvan kohtukuolemastasad  Tuntui siltä, että tukehdun. Jouduin lähtemään pihalle pakkaseen, kun sisällä en saanut henkeä. Supistuksia oli koko perjantai-illan, vielä lauantainakin, mutta onneksi ne pikkuhiljaa loppuivat. Kurkkuani kuristaa edelleenkin, kun yhtään ajattelen asiaa. Tämän vauvan äiti ei ole minulle läheinen, mutta isä on. Tai isä hänestä piti tulla, mutta elämällä oli muita suunnitelmia, jälleen kerran. Olen yrittänyt miettiä järki syitä tällekin asialle, silloin se olisi helpompi ymmärtää, kai. Mutta ehkäpä aika parantaa nämäkin haavat.

Niin, tänään on ystävänpäivä. Päivä, jolloin ystäviä muistetaan pikku tervehdyksin. Minä haluaisin muistaa omia ystäviäni joka päivä. Ja joka päivä he ovatkin ajatuksissani. Niinkuin tekin täällä, vaikka en tunnekaan suurta osaa teistä lainkaan, on teistä silti tullut minulle kuin ystäviä, tärkeitä ihmisiä elämässäni. Ihmisiä, joiden kanssa haluan jakaa lähes koko elämäni. Olen teistä kaikista äärettömän kiitollinen jokaisena elämäni päivänäheart

Tänä päivänä haluan muistaa miten hyvin asiani kuitenkin ovat. Minulla on maailman ihanimmat lapset. Omat rakkaat poikani, joiden puolesta olisin valmis tekemään ihan mitä vaan. Minulla on myös ihanat vanhemmat, saan olla heistä todella kiitollinen. Minulla on koti, vaikka uusikin koti olisi tervetullutwink Minulla on töitä, sellaisia töitä joista minä pidän suunnattomasti. Minä ja läheiseni olemme terveitä, ainakin suurinpiirteincheekyMinulla on paljon ihania ystäviä ja kaiken kruunaa sisälläni kasvava pieni ihminen, meidän pähkinämmeheart Voisinko siis elämältäni enemmän toivoa? Kyllä voisin, niin monta surua, murhetta ja epäkohtaa maailma kantaa päällään. Mutta minun elämäni on tänään tällaista ja minä nautin elämästäni ja olen kiitollinen tästä kaikesta.

Löysin yhden vanhan kortin. Olen saanut sen joskus vuosia sitten omilta pojiltani. Nuorempi heistä on tehnyt sen itse, mutta siihen on jälkikäteen lisätty myös vanhemman poikani nimi. Se sai hymyn huulilleni ja toivon, että se tekee saman teille kaikille ja piristää jokaisen mieltä, HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄheart

           " Mitäpä naurat täällä, äiti hangen päällä?
             
             Minun on hauska olla, kotisi kartanolla.

             Mulla on vikkelä kieli, reipas ja riemuinen mieli.
            
             Siksi mä nauran täällä, hah hah hangen päällä."

             HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ RAKAS ÄITI!