" Niinkuin eilisen, mä muistan sen,
   kun juostiin pakoon nauraen.
   Ja se aita me rikottiin,
   puhallusputkilla räiskittiin
   ja keltsusta pullo pöllittiin.
   Nurkan takana vedettiin poskisauhuja
   sun broidilta pöllityistä malfeista
   ja toiveikkaina kollattiin lehtiputskia
   jos löytyis vaikka pari urkkia. 

   Pienen pojan elämää, ei enempää ei vähempää.
   Tennarit vilikkuen mettään juoksee räkänokka tää.
   Pienen pojan elämää, ei enempää ei vähempää.
   Kaikkee kiva tehdä on, mikä kielletään! "

Tänään tuo minun pieni poika, lapsuusvuosien räkänokka, täyttää 18 vuotta <3 Saavuttaa täysi-ikäisyyden, astuu aikuisuuteen <3

Niin paljon mahtuu näihin vuosiin. Rakkautta, surua, huolia, murheita, onnistumisia, epäonnistumisa, ylpeyttä, pelkoa, onnea. Minun keskimmäiseni, minun aarteeni, minun elämäni ilon aihe, huolien tuoja, sydämeni valloittaja, pikkuveli, isoveli, rakas kaikinpuolin. Juuri tätä kaikkea sinä olet <3

Olit suloinen ja ihana vauva. Lähes aina hyvällä tuulella. Seurailit isoveljesi touhuja ja rakastit kaikkea lähellä olevaa. Olit laiska liikkumaan, tykkäsit vaan olla paikallasi seuraillen veljesi touhuja ja lähditkin myöhään kävelemään. Sen jälkeen menoasi ei ole hidastanut mikään. Olit 1v. 8kk, kun erosimme isäsi kanssa. Sopeuduit muutokseen hyvin. Kävit eskarin, menit kouluun. Pelasit jalkapalloa yhtenä joukkueesi parhaana pelaajana. Olin äärettömän surullinen, kun päätit lopettaa pelaamisen, mutta elämä jatkui silti. Kuvioihin tuli kaikenlaisia koiruuksia, ne ennenkin mainitsemani tulitikkuleikit ja aurausviitat. Oli kaikenlaista muutakin, mutta aina vaan yhdessä selvittiin. Ajoit mopokortin ja menetit sen muutaman kuukauden kuluttua. Päätit onnellisena peruskoulun ja aloitit amiskan.

"  No tää samainen poika varttui, karttui kilometritkin.
   Mut järki ei päähän uponnut, ei saanut musta kii.
   No se menee kuinka menee, turha jarrua kuluttaa,
   kun kaksin käsin lapata saa kaikkee mahtavaa.


   Pienen pojan elämää, ei enempää ei vähempää.
   Tennarit vilikkuen mettään juoksee räkänokka tää.
   Pienen pojan elämää, ei enempää ei vähempää.
   Kaikkee kiva tehdä on, mikä kielletään!"

Tänään sinä rakas lapseni astut aikuisuuteen. Eteesi tulevat uudenlaiset haasteet. Eteesi aukeaa ihan uudenlainen maailma, iloineen ja suruineen. Toivon, että olet valmis ottamaan vastaan kaiken mitä elämä sinulle antaa, kantamaan vastuun omasta elämästäsi. Toivon, että olen osannut antaa sinulle oikeanlaiset eväät elämää varten. Toivon, että olen osannut olla tarvitsemasi tuki ja turva sinun tähänastisen elämäsi varrella. Toivon, että olen ollut juuri sellainen äiti, jota olet tarvinnut. Toivon, että olen sitä edelleen ja jatkamme tätä matkaa yhdessä, rakas täysi-ikäiseni <3

Hyvää syntymäpäivää <3