Kiitos vaan Helmi haasteesta, yritän saada aikaiseksi edes jotain näistä aiheista. Kaikista aiheista en lupaa kirjoittaa, mutta aloitetaan nyt tästä helpoimmasta, tutusta ja turvallisesta, josta olen jo viikkokaudet kirjoittanut :)

Tässä on ilmeisesti tarkoitus kirjoittaa vain MINUN kesästä, ei lasten, eikä perheen yhteisistä touhuista ( Niistähän toki olen jo kirjoittanutkin " viikkoraportit " ), joten katsotaan mitä saan aikaiseksi, minun kesäni kun suurimmaksi osaksi kului lasten, tukilasten ja perheen parissa :)

Odotan aina yhtä innolla tikanheittokauden alkamista. Heitän tikkaa yleensä yksin, 1->10 ja tämäkään kesä ei ollut poikkeus. Kaksi tikkataulua tuli tuhottua niin huonoon kuntoon, ettei numeroista saa enää mitään selvää. Se kertoo siis hyvin miten mukavaa puuhaa se on :)

Myös siskoni ja hänen miehensä mökin huolto kuului jo kolmatta kesää minun vastuulleni, mutta vain yhden kerran pääsin käymään siellä ihan yksin. Se on aijempina kesinä ollut minun oma juttuni ja olen nauttinut siellä käydessä juuri yksinolosta ja hiljaisuudesta. Tänä kesänä se ei mennyt ihan niin.

Kävin uimassa useita kertoja, mutta vain kerran yksin, juuri mökillä ollessani.

Söin älyttömästi grillimakkaraa, voi olla ettei makkararuuat ole ihan ensimmäisenä suosikkiruokien listalla :) Onneksi kuitenkaan makkara määrät eivät juurikaan vaaka lukemissa näy :)

Kävin katsomassa huikean kesäteatteriesityksen ; Karavaanarit. Yleensä käyn myös kotikuntani kesäteatterissa, mutta nyt se jäi väliin.

Olen leiponut tosi paljon. Pullia, marjapiiraita, raparperipaitoksia, mokkapaloja, pikkuleipiä, tiikerikakkuja...Siitä on tullut taas pitkän tauon jälkeen lempipuuhaani.

Alkukesästä luin paljon kirjoja, nyt loma-aikana se jäi. Eilen sain taas pitkästä aikaa kirjan käteeni, " Vaiennettu Anna ", ja kohta se on jo luettu. Toinen mielenkiintoinen kirja odottelee hyllyssä.

Kävin ystävieni luona ja ystäväni kävivät meillä. Puhuin paljon puhelimessa, enimmäkseen ystävieni kanssa, joita elämä nyt kohtelee " hieman " kovemmalla kädellä :(

Pesin mattoja. Poimin ( neitin kanssa ) syönti marjoja, muuten ei onneksi tarvinnut lähteä marjastamaan, suuri kiitos vanhemmilleni pakastimen täytöstä :)

Lenkkeilin koiran kanssa, tosin aina oli neiti pyörällä mukana. Jäin koukkuun vanhoihin Salkkareihin, tietysti, siinä menikin monta kesäiltaa visusti telkkarin ääressä. Aloin seuraamaan myös Uusi päivää- sarjaa, jota en ole koskaan ennen katsonut. Se jäi nyt pois ohjelmistosta olympialaisten takia ja jatkuu uusilla jaksoilla sitten joskus syksyllä. Aika näyttää jatkanko seuraamista, kesäaikana tuli kuitenkin noita uusintoja vuosien takaa, joten ei ole harmainta aavistusta missä tänä päivänä mennään :)

Pari päivää sitten kävin katsomassa ja rakastumassa perheemme uusimpaan tulokkaaseen, siskoni tytöntyttöön, silloin 9 tuntia vanhaan iki-ihanaan prinsessaan <3 Ja eilen tapasin ystäväni kolme viikkoa vanhan peikkopojan, kyllä olivat kumpikin niiiiiiin ihania <3

Kesäkukat eivät tänäkään kesänä olleet minun juttuni ;) Tykkään siis kukista ja isot amppelit minulla aina onkin, mutta ne eivät tykkää minusta, vaan kuolevat aina tosi aikaisin. Tänä aamuna kannoin taas yhden odottelemaan kaatopaikkakyytiä. Yksi on enää jäljellä :)

Monet kaverini hehkuttavat facebookissa miten ihania ovat elokuun pimenevät illat. Niistä minulla ei ole hajuakaan, menen niin aikaisin nukkumaan/ katsomaan telkkaria makkariin, etten tosiaan tiedä niistä yhtään mitään. Täytyy joku ilta istua rappusilla ja ihastella :)

Muuten olen nauttinut kesästä ulkoillen ja neitin ja tukilasten kanssa touhuillen. Tämä oli kyllä ihana kesä <3