Luin alkuviikolla kyseisen kirjan, narsistin vuoristorata. Useampikin ystäväni on arvellut miehelläni olevan narsismin kaltaisia piirteitä, kun olen kertonut heille jotain mieheni käyttäytymisestä tai elämästämme yleensä. Luin kirjan mielenkiinnolla ja voin kyllä rehellisesti todeta, että ainakaan tuon kirjan päähenkilön kanssa miehelläni ei ole mitään yhteistä. Siis ei todellakaan yhtään mitään. En tiedä miten erilailla narsistit käyttäytyvät, mutta tuo kirja oli aika hurjaa luettavaa. Kirjana kyllä hyvä ja mielenkiintoinen, mutta se " diagnoosi " ei koske tuon kirjan perusteella ainakaan minun miestäni :)

Muuten viikko on mennyt töitä tehdessä. Olemme käyneet luistelemassa ja mäenlaskussa. Nyt mittari näyttää -17 astetta, joten luistelu täytyy jättää tältä päivältä.

Eilen illalla puhuin yhden ystäväni kanssa pitkään puhelimessa. Puhuimme myös yhteisestä ystävästämme, joka on pahasti sisäilmasairas. Se keskustelu sai taas kerran mieleni kuohumaan ja oikeasti tunsin ihan hirveää vihaa ja raivoa. En tiedä miten kauan oikeasti jaksan tällaista. Olen ollut sisäilmasairaan ystäväni kanssa todella hyvä ystävä jo 20 vuotta. Hän asui luonani 17 vuotiaana ja siitä asti olemme olleet läheiset ystävät. Mutta tällä hetkellä tekisi taas mieli sanoa, että painuu v*ttuun mun elämästä. Ehkäpä sen sanonkin.

Alkuviikosta sai taas lukea lehdestä paikkakuntamme nuorison älynväläyksestä. Olin varma, että uutinen koskee omaa poikaani. Olin onneksi väärässä. Silti tunnen ihan suunnatonta surua näiden nuorien takia. En hyväksy tällaista tekoa, eikä tietysti lakikaan, mutta olen silti äärettömän surullinen näiden nuorten puolesta. Rangaistuksen he tietysti tulevat saamaan ja toki sen ansaitsevatkin, mutta toivottavasti se on oikeudenmukainen, eikä liian raju. Tuntuu niin pahalta sekä nuorien, että heidän vanhempiensa puolesta. Ja pahaa mieltä lisää myös se, mitä näistä nuorista nyt kirjoitellaan nettimaailmassa ja miten heitä haukutaan ja mollataan. Eiköhän heillä ole ihan tarpeeksi paha olla ilman tällaisia kirjoittelujakin. Toivottavasti he eivät edes lue niitä. Yksi tällainen tyhmyys voi pilata elämän pitkälle tulevaisuuteen. Ja ei näillä nuorilla ole helppo elämä ollut tähänkään asti :( Voi kumpa olisi sellaiset voimat, että pystyisi suojelemaan kaikkia väärille teille ajautuneita nuoria <3