Voihan kele näitä kesä säitä. Nytkin ulkona tuulee hemmetin kovasti ja mittari näyttää huimat 11 astetta. Kyllä on ihan törkeetä! Ja luvattu tietysti myös vesisadetta. Plääh.

Eilen hoitelin taas ystäväni pientä poitsua aamupäivän. Olen siis lomalla vaan oikeasta työstäni ja kolme muuta työtä jatkuu lomasta huolimatta ja kun poitsu lähti kotiinsa puolen päivän maissa, minä kaaduin sohvaan ja olin siinä oikeastaan iltaan asti. Nukuin välillä ja leikin neitin kanssa pehmolelukoirien synttärijuhlia, luettiin kirjoja ja katsoin telkkarista kaikki mahdolliset ohjelmat neitin ollessa välillä isänsä kanssa ulkona. Oli ihanaa vaan olla, mutta aika rasittavaakin, jos koko loma menee vaan sohvalla loikoillessa. Ulkona ei kiinnosta olla, kun koko ajan paleltaa ja vettä sataa vähän väliä. Miksi kesä ei voi olla lämmin??

Viime viikolla taisin vähän innostua yhdestä lämpimästä päivästä ja kaivoin hellemekot esiin. Silitin ne ja laitoin valmiiksi odottamaan lämpimiä päiviä. Virhe. Sen jälkeen ei ole tarvinnut edes miettiä laittaako päälleen kesävaatteet vai takin ja talvicroksit, ilmat viileni samantien. Viime kesänä kävi ihan samoin. Tänään laitan mekot takaisin sinne minne ne näköjään kuuluvatkin, odottamaan ehkä ensi- tai sitä seuraavaa kesää :/ 

Ystäväni soitti eilen illalla ja kertoi ihania uutisia, mä oon niin onnellinen hänen puolestaan. Hän siis sai tiedon pääsystä opiskelemaan ja se jos mikä on jo hieno saavutus.

Yritän tänään saada itsestäni jotain irti. En vielä tiedä mitä se on, mutta ei sohvalla makoilukaan ole minun juttuni. Maton pesukin jäi juhannukselta, kun vesi on niin kylmää ettei sinne itkoiden syötäväksi viitsi lähteä itseään palelluttamaan, mutta ei kai se ole niin vaarallista jos ne vaikka jää pesemättä. Nyt lähden pistämään hellemekot komeroon ja yritän keksiä jotain järkevää tekemistä.

Mukavaa ja KYLMÄÄ keskiviikkopäivää teille!